Overzicht

Functieomschrijving

Naast het verrichten van accountancy- en advieswerkzaamheden voor een diverse groep MKB klanten, ben je dé ondernemingshuisarts van de klant. De werkzaamheden waarmee je te maken krijgt, hebben betrekking op de volle breedte van het accountancy-vak.

  • Jij bent een volwaardig adviseur en vindt het leuk om te sparren met klanten en in te springen op de ontwikkelingen die zich bij hen voordoen. Op deze manier weet je nieuwe opdrachten binnen te halen en zorg je voor de verdere uitbreiding van de klantenportefeuille. 
  • Intern denk je actief mee aan de verdere professionalisering van het kantoor en de ontwikkeling van medewerkers. 
  • Je bereidt (grotendeels meer complexe) jaarrekeningen voor, voert jaarrekeninggesprekken met de klant en verzorgt de review van het werk van junior- en medior-assistenten. 
  • Naast direct klantcontact heb je ook veelvuldig contact met banken, belastingdienst en andere externe partijen.

 

Functieeisen

  • Je hebt een afgeronde HBO-opleiding: SPD-, HBO Accountancy- of BE-opleiding. 
  • Een afgeronde AA Accountancy-opleiding is een pré. 
  • Je beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring als assistent-accountant bij een accountantsorganisatie, of ben je een beginnend AA-accountant. 
  • Je hebt affiniteit met automatisering (o.a. iMuis en Caseware is een pré) en heb je ruime ervaring met Excel.

Verder: 

  • Ben je bij voorkeur woonachtig in de omgeving van Alkmaar. 
  • Beschik je over een goed sociaal en zakelijk netwerk in de regio. 
  • Ben je ondernemend, enthousiast, contactueel en communicatief sterk en beschik je over uitstekende adviesvaardigheden. 
  • Kun jij je inleven in de activiteiten en wensen van ondernemers en ben je analytisch en cijfermatig goed onderlegd. 
  • Ook kun je goed overweg met ICT ontwikkelingen en gaat vernieuwingen niet uit de weg.
  • En last but not least; zie je het als een uitdaging om op enthousiaste wijze invulling te geven aan onze functie.

Focus op kwaliteit, deskundigheid, kritische houding, betrokkenheid bij de collega’s en klanten, samenwerken en het hebben van een goede teamgeest zijn kernwaarden voor ons kantoor en daarmee voor de functie.

Arbeidsvoorwaarden

  • Een goede bewaking van de balans werk-studie-privé.
  • Auto van de zaak behoort tot de mogelijkheden.
  • Veel aandacht voor de werksfeer.
  • 28 vakantiedagen (op ft basis).
  • Goede studiefaciliteiten.
  • Ruimte voor eigen inbreng, persoonlijk ontwikkelingsplan (POP).
  • Diverse personeelsuitjes en sportieve activiteiten.
  • Professionele werkomgeving.

Sollicitatieprocedure

VacatureID: 191453375
Gemaakt op: 2018-04-04 05:34:50
Reverentie: HSMB02464

De Hooge Waerder
Kennemerstraatweg 303a
1814 GM ALKMAAR

Over De Hooge Waerder

De Hooge Waerder is een fullservice accountants- en advieskantoor met vijf vestigingen in Noord-Holland (Alkmaar, Heerhugowaard, Beverwijk, Haarlem en Amsterdam). Onze klanten zijn ondernemers in het Midden- en Kleinbedrijf.