Overzicht
Heb jij ervaring op het snijvlak van logistiek, transport en retail? Kun jij mensgericht leiding geven en het beste uit je team halen? Ga jij in gesprek met onze transporteurs, zodat al onze leveringen elke dag juist en op tijd bij de filialen worden bezorgd? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Als Operationeel Manager Outbound stuur je op basis van de KPI’s Productiviteit, Veiligheid, Kwaliteit, Prijs per Pallet, Tijdigheid en Verzuim. Je bent verantwoordelijk voor onze Outbound afdeling, waar je niet alleen je teammanagers en zo’n 300 medewerkers aanstuurt, maar ook zorgt dat de transportplanning klopt en de relatie met onze transporteurs warm blijft.
Op dagelijkse basis houd jij je bezig met:
- coachen, motiveren en ontwikkelen van je teammanagers en de medewerkers;
- signaleren en doen van voorstellen ter verbetering van de logistieke keten, niet alleen voor je eigen afdeling, maar voor alle afdelingen binnen het distributiecentrum;
- het onderhouden van contact met transporteurs en toeleveranciers;
- Initiëren van tenders en uitvoering daarvan;
- analyseren van logistieke kengetallen en het ondernemen van acties hierop;
- leveren van input ten behoeve van de logistieke strategie.
- Je hebt een afgeronde HBO opleiding.
- Je hebt een aantal jaren ervaring in een outbound omgeving in een vergelijkbare rol.
- Je bent een teamspeler, maar bent niet bang om je mening te geven.
- Je bent betrokken bij je team, maar voelt deze betrokkenheid ook voor de gehele warehouse operatie.
- Je deelt graag jouw visie op logistiek en transport om zo tot een nóg beter lopende logistieke operatie te komen.
Je werkt samen met je 6 collega-Logistiek Managers en rapporteert aan de Warehouse Director.
Als Operationeel Manager Outbound maak je deel uit van Supply Chain. Wij bevoorraden alle filialen van Kruidvat en Trekpleister én zorgen dat alle online bestellingen tijdig op de juiste plek terecht komen. Vanuit ons ultramoderne distributiecentrum worden 24/6 bestellingen verstuurd naar onze winkels en klanten, producten ontvangen en opgeslagen, orders gepickt, transport naar filialen geregeld en retourstromen opgevangen.
Wat bieden wij jou naast deze innoverende werkplek?
- Een zelfstandige, verantwoordelijke functie in een amoderne omgeving die continu in beweging is. Door de verschillende processen en mensen met wie je werkt, is echt geen dag hetzelfde.
- Een goed salaris dat past bij jouw werk- en denkniveau en ervaring en verder o.a. 30 vakantiedagen, en… omdat jij natuurlijk fan bent van onze winkels en producten krijg je ook nog een personeelskorting op aankopen bij onze winkels van Kruidvat, Trekpleister en ICI PARIS XL.
- Een enthousiast team dat staat te popelen om kennis met jou te maken.
- Volop ontwikkelings- en doorgroeimogelijkheden: door de groei en het succes van onze organisatie bieden we talent altijd een mogelijkheid voor verdere ontwikkeling of om door te groeien in de toekomst.
- Een eigen A.S. Watson Academy met een breed aanbod aan trainingen en cursussen.
- Een informele, no-nonsense manier van werken: resultaat telt, maar vooral ook respect voor elkaar en een goede sfeer.
Wat je belooft, moet je ook doen. Daar geloven we bij A.S. Watson Benelux niet alleen in, we maken het ook waar. Ons HR-beleid heeft al meerdere prijzen gewonnen, waaronder de HR Proffie en Top Employer. Dit betekent dat we niet alleen investeren in een goed pakket arbeidsvoorwaarden en goede arbeidsomstandigheden, maar ook in onze collega’s. Je werkt niet alleen bij ons, maar we bieden je ook de mogelijkheid te groeien naar het niveau waar jij het beste tot je recht komt.
Vacature type:
Categorie: Sales / Retail / Business Development
Ervaring: