Overzicht

Dit ga je doen als IT helpdesk engineer

Als IT helpdsk engineer krijg je te maken met zeer uiteenlopende IT gerelateerde vragen van je collega’s. Je collega’s werken vanaf een Teleperformance locatie of vanuit thuis. Je kunt denken aan problemen met niet werkende headsets, het resetten van wachtwoorden, geen verbinding kunnen maken via remote access systemen (Citrix, Aruba) en dergelijke. Wat het probleem ook is, jij lost het op voor je collega’s of zorgt ervoor dat het terecht komt bij de juiste speciaist binnen Teleperformance,

Vanuit jouw rol als IT helpdesk engineer vind jij klanttevredenheid belangrijk. Je controleert altijd of alles naar tevredenheid is opgelost en probeert altijd de verwachtingen te overtreffen. Je bent namelijk het eerste aanspreekpunt met betrekking tot IT gerelateerde vragen of problemen. Collega’s contacteren jou telefonisch of middels chat. Naast het oplossen van problemen ben je ook verantwoordelijk voor het gereed maken van hardware voor nieuwe collega’s die vanuit huis werken. Verder draag je zorg voor de aansturing van de logistieke partner zodat je collega op tijd zijn hardware thuis ontvangt. Bij het uitvoeren van je werk zoek je continu naar mogelijkheden om IT gerelateerde vraagstukken te standaardiseren en te optimaliseren met als doel het verhogen van de kwaliteit.

Je werk als IT helpdesk engineer is zeer afwisselend, maar tot jouw belangrijkste taken/aandachtsgebieden behoren:

  • beantwoorden van help desk telefoontjes en de daarbij horende intake aanmelding binnen service management tool;
  • onderzoeken, analyseren en oplossen van IT-verstoringen;
  • samen met je collega’s werken aa het verbeteren van KPI ’s availability, Service Level Agreements, First Contact Right ( in een keer oplossen van een probleem);
  • installeren van o.a. hardware, Thin clients, Aruba access points;
  • beheren van de configuration management database;
  • zorgdragen voor het succesvol in gebruik nemen van nieuwe IT diensten;
  • mede vormgeven van de IT strategie.

Jouw omgeving

Als IT helpdesk engineer val je onder de afdeling IT Operations. Het team dat bestaat uit ongeveer 25 IT professionals is verantwoordelijk voor het beheer van de IT infrastructuur binnen Teleperformance. Het doel van de afdeling is dat alle IT gebruikers binnen Teleperformance met zo min mogelijk verstoringen gebruik kunnen maken van de IT infrastructuur. De afdeling beheert alle computers, telefoons en de back-end van de IT infrastructuur, zoals het netwerk, de telefooncentrale en de servers. In de functie van IT helpdesk engineer werk je niet alleen nauw samen met je collega’s in Nederland, maar ook met je internationale IT collega’s.

Ons aanbod

Als je bij Teleperformance aan de slag gaat als IT helpdesk engineer dan kun je naast een goed salaris rekenen op:

  • goede pensioenregeling;
  • acties en aanbiedingen bij de mooie merken waar we voor werken;
  • de mogelijkheid om deel te nemen aan het fitnessplan en de collectieve zorgverzekering;
  • 8% vakantiegeld;
  • een reiskostenvergoeding vanaf 10 kilometer enkele reis op basis van de CAO Facilitaire Contactcenters. Reizen met openbaar vervoer wordt 100% vergoed;
  • 22 vakantiedagen met de mogelijkheid om per kwartaal één extra vakantiedag te verdienen (op basis van een 40-urige werkweek).

Wie ben jij?

Voor de rol van IT helpdesk engineer zijn wij op zoek naar een IT professional met:

  • een afgeronde mbo4 opleiding in de richting van informatica;
  • maximaal 2 jaar werkervaring op een technische helpdesk;een starter mag ook!
  • een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.

Interesse?

Solliciteer dan als IT helpdesk engineer via deze website. Als je cv aansluit op het functieprofiel word je gebeld door de recruiter om kennis te maken. Indien het telefoongesprek positief is, word je uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Verloopt ook dit positief? Dan volgt er een tweede sollicitatiegesprek. Je begint je nieuwe baan bij voorkeur zo snel mogelijk, daar hebben we het samen over.

Meer weten? Check de procedure of vraag recruiter Mirte Hoop waarom deze job zo leuk is. Tijdens de procedure zal ook een assessment worden afgenomen om jou kwaliteiten en uitdagingen in beeld te krijgen. Daar kunnen we dan samen mee aan de slag.

Acquisitie op basis van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Vacature type: Entry
Categorie: Customer Support / Client Care
Ervaring: Full-time