Overzicht

Bij KLM Health Services is een organisatieverandering in gang gezet. Dit brengt met zich mee dat de komende periode nieuwe functies zullen ontstaan en bestaande functies aangepast zullen worden. De recruiter zal naast werving en selectie ook een bijdrage leveren aan het opnieuw beschrijven en laten wegen van functies.



We zijn hiervoor op zoek naar een collega die:




  • Zorg draagt voor beheer en monitoring van het gehele werving- & selectieproces

  • Een actieve rol neemt in de opzet en uitvoering van arbeidsmarktcommunicatie /employer branding

  • Doelmatig contacten onderhoudt met kandidaten, diverse bureaus en KLM Recruitment

  • Arbeidsmarkt ontwikkelingen volgt en de recruitment strategie hierop aanpast

  • Mede vorm geeft aan beleidsontwikkeling op het gebied recruitment, een en ander in samenhang met de strategische personeelsplanning van de organisatie en haar onderdelen

  • voor dit laatste de sparringpartner is van directie en management op het gebied van het werven van nieuwe collega’s. Hierin werk je nauw samen de HR collega’s

  • een duidelijke visie heeft op hoe je de beste kandidaten uit de markt kunt bereiken en energie krijgt van het plaatsen van de perfecte kandidaat

  • Functieprofielen kan opstellen en, om de juiste kandidaten aan te spreken, in geschreven wervingsteksten de juiste inhoud en ‘tone-of-voice’ weet te raken

  • Begrip heeft van mensen en verhoudingen; die aanvoelt wat de juiste ‘culture fit’ geeft tussen organisatie en de kandidaat

  • Goede en prettige selectiegesprekken weet te voeren waarin de nodige scherpe vragen worden gesteld

KLM Health Services (KHS) helpt, medewerkerss binnen ondernemingen alsook particulieren, met gezond leven, werken en reizen. Van eerste hulp, verzuimbegeleiding en medische ondersteuning (ook internationaal) tot vaccinaties, health check-ups en lifestyle programma’s. Dit doen zij al meer dan 25 jaar voor KLM en voor andere organisaties zoals ministeries, multinationals en offshore bedrijven. Alles om ervoor te zorgen dat de reiziger, medewerker of organisatie iedere dag weer het beste uit zichzelf kan halen en zijn of haar grenzen kan verleggen.


Recruitment valt onder de afdeling HRM. Deze bestaat op dit moment uit een HRM adviseur, 3 HRM assistentes, 1 corporate recruiter en onze HRM manager.


Voor KLM Health Services (180 medewerkers), zijn wij op zoek naar een allround Corporate Recruiter, jaarcontract 32-40 uur per week per zsm!



  • Afgeronde HBO/WO opleiding met een paar jaar werkervaring als corporate recruiter

  • Je bent up to date met de laatste trends op het gebied van recruitment- en selectiemiddelen en -technieken

  • Een representatieve, stevige gesprekspartner die de Nederlandse taal beheerst en gewend is om op verschillende niveaus te communiceren

  • Je bent een zelfstarter, weet wanneer je snel moet schakelen, hebt oprecht interesse in mensen, bent creatief en oplossingsgericht en hebt een ‘can do’ mentaliteit

  • Verder ben je communicatief sterk, sterk in stakeholdermanagement, verbindend en betrouwbaar. Je werkt gestructureerd en planmatig en wilt leveren

Vacature type:
Categorie: Human Resources
Ervaring: Full-time