Overzicht
Weet jij feilloos wanneer onze klant weer luiers nodig heeft? Ben jij degene die de klant weet te overtuigen van de voordelen van het programma door ze te verleiden met succesvolle ‘above the line’ campagnes? Jouw extra voordeelkaart is de op twee na meest gebruikte klantenkaart in Nederland, dus hoe gaaf is het om daarvoor te werken! Word jij hier enthousiast van? Dan gaan we graag met je in gesprek!
Als CRM Marketeer ben je van A tot Z verantwoordelijk voor het bedenken en organiseren van klantgerichte (online) marketingactiviteiten voor specifieke doelgroepen van onze succesvolle winkelformule Kruidvat. Hiervoor maak je een doorvertaling van de merk- en formulestrategie, maak jij innovatieve beelden op en benut je gerichte klantinformatie om tot vernieuwende en concrete marketingactiviteiten te komen.
In deze functie acteer je zowel op operationeel als strategisch niveau en ligt de focus op CRM en “Jouw extra voordeelkaart” in Nederland en België. Hoewel je campagnes uitrolt voor beide landen, ben jij ook het centrale aanspreekpunt voor onze Belgische interne stakeholders.
Het CRM-team bestaat momenteel uit 10 enthousiaste en gedreven professionals. Ook buiten het team heb je veel contact: je werkt nauw samen met je collega’s van de afdelingen Inkoop, Commerciële Planning, Marketing en externe bureaus.
In de dagelijkse praktijk houd jij je o.a. bezig met het:
- nog verder vergroten van ons grote aantal Kruidvat members door het optimaliseren van ons loyaliteitsprogramma ‘Jouw extra voordeelkaart’ en optimaliseren en vernieuwen van de aantrekkelijkheid en effectiviteit van het spaargedeelte van het Jouw extra voordeelkaart-programma;
- ontwikkelen en doorvoeren van een effectieve Customer Life Cycle-strategie en het optimaliseren van de diverse touchpoints met de klant;
- creëren en uitvoeren van gepersonaliseerde en omnichannel campagnes om zo de Average Customer Value te verhogen;
- invulling geven aan aanbiedingen, door in gesprek te gaan met leverancier en inkoop en ervoor zorgen dat de aanbieding interessant is voor zowel de klant als voor A.S. Watson;
- op gestructureerde wijze rapporteren van marketingacties en -campagnes en retentie kpi’s en op basis van deze rapportages waardevolle inzichten verwerven en finetunen van campagnes;
- afstemmen met- en meenemen van (Belgische) interne stakeholders mbt CRM plannen. Je neemt feedback van interne afdelingen zoals Inkoop, Operatie en Marketing mee in de opzet en uitrol van al je plannen;
- opstellen van briefings richting externe bureaus en evalueren van de diverse campagnes.
- Je hebt een afgeronde HBO/WO-opleiding, bij voorkeur richting klantgerichte Marketing of Communicatie.
- Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als Customer Marketeer of CRM/Loyalty Marketeer, waarbij je aantoonbare ervaring hebt opgedaan met klantsegmentatie en een customer life cycle programma.
- Je bent bekend met CRM, (email)campagnes en loyaliteitsprogramma’s voor consumenten en bijbehorende campagne tools (Adobe).
- Naast jouw creatieve vaardigheden, ben je ondernemend, conceptmatig en communicatief sterk.
- Goed kunnen plannen en organiseren en in staat om meerdere activiteiten tegelijk uit te voeren onder druk van deadlines zijn voor jou geen probleem, sterker nog, hier krijg je juist energie van!
- Je vindt het geen probleem vinden om minimaal één keer per maand in Antwerpen werkzaam te zijn.
Als CRM Marketeer Kruidvat maak je deel uit van de afdeling Marketing & Communicatie en sta je in het hart van onze organisatie. In een jong team bouw je samen met collega’s aan supersterke merken. Werk dat je in heel Nederland terugziet, zowel online als offline. Met onder andere iedere week een nieuwe folder waarop alles in de media, de webshop en de winkels afgestemd moet worden, ligt het tempo hoog! Korte lijnen, snel schakelen en vooral niet stilzitten is kenmerkend voor deze afdeling. Iets wat ook geldt voor je persoonlijke en professionele ontwikkeling. Want of je nu de diepte in wilt of juist een allround generalist wilt worden, bij ons kun je alle kanten op.
Naast deze snelle omgeving bieden we jou:
- een baan bij een succesvolle internationale organisatie die continu in beweging is en waar met mooie merken gewerkt wordt; we kunnen je één garantie geven: saai is het bij ons nooit!
- een goed salaris dat past bij jouw werk- en denkniveau en ervaring en verder o.a. 24 vakantiedagen, een aantrekkelijke ATV-regeling met 19,5 dagen op fulltime basis en… omdat jij natuurlijk fan bent van onze winkels en producten krijg je ook nog een personeelskorting op aankopen bij onze winkels van ICI PARIS XL, Kruidvat en Trekpleister;
- een enthousiast team dat staat te popelen om kennis met jou te maken;
- volop ontwikkelings- en doorgroeimogelijkheden: door de groei en het succes van onze organisatie bieden we talent altijd een mogelijkheid voor verdere ontwikkeling of om door te groeien in de toekomst;
- een eigen Development Academy met een breed aanbod aan trainingen en cursussen;
- een informele, no nonsens manier van werken: resultaat telt, maar vooral ook respect voor elkaar en een goede sfeer.
Wat je belooft, moet je ook doen. Daar geloven we bij A.S. Watson Benelux niet alleen in, we maken het ook waar. Ons HR-beleid heeft al meerdere prijzen gewonnen, waaronder de HR Proffie en Top Employer. Dit betekent dat we niet alleen investeren in een goed pakket arbeidsvoorwaarden en goede arbeidsomstandigheden, maar ook in onze collega’s. Je werkt niet alleen bij ons, maar we bieden je ook de mogelijkheid te groeien naar het niveau waar jij het beste tot je recht komt.
Vacature type:
Categorie: Sales / Retail / Business Development
Ervaring: