Overzicht

Wat je gaat doen:

Als kwaliteitsmedewerker beweeg je tussen beleid en uitvoering en werk je intensief samen met de Casemanagers,Inkomensspecialisten, Processpecialisten, Functioneel Beheerders, Procescontrollers, Beleidsadviseurs en Gebiedsmanagers. Je bent verantwoordelijk voor het optimaliseren van de kwaliteit van de dienstverlening en de continue verbetering van de processen.

De taken van een kwaliteitsmedewerker:

  • Je zorgt er voor dat de kwaliteit van de uitvoering geborgd blijft op het gebied van doelmatigheid en rechtmatigheid, waarbij werken volgens de bedoeling leidend is. Dit doe je bijvoorbeeld door het toetsen van bepaalde dossiers en de kwaliteit van inwerken, het coachen van medewerkers en het geven van werkinstructies op teamniveau of door deel te nemen aan casuïstiek overleggen;
  • Je beheert, analyseert, controleert, bewaakt en adviseert gevraagd en ongevraagd over de Administratieve Organisatie (onder andere procesbeschrijvingen en documenten);
  • Je analyseert (aankomende) wetgeving, beleid en jurisprudentie, past deze toe en legt deze uit, levert daar input voor, toetst deze op uitvoerbaarheid, en vertaalt deze in procesbeschrijvingen;
  • Je levert een belangrijke bijdrage aan de planmatige implementatie van deskundigheidsontwikkeling, bijvoorbeeld door mee te schrijven aan een opleidingsplan en het verzorgen van trainingen. Een ander voorbeeld is het opstellen van periodieke rapportages en adviseren van het managementteam over controlebevindingen op het gebied van individuele kwaliteitsniveau.

Wat we vragen:

Als kwaliteitsmedewerker ben je in staat de wetgeving moeiteloos toe te passen, uit te leggen en kennis over te dragen. Dit vanuit ‘de Bedoeling’, zodat de uitkomst altijd maatwerk is volgens de geest van de wet in plaats van de letter. De leefwereld van de klant staat daarbij voorop, in plaats van de systeemwereld. Je bent een echte teamplayer en sociaalvaardig. Door middel van je ‘hands on mentaliteit’ weet je snel je weg te vinden in de organisatie en vervul je daarin een verbindende rol. Om deze reden is het belangrijk dat je mondelinge en schriftelijke communicatie effectief, duidelijk en bondig is. Je werkt systematisch en gestructureerd. Het leveren van resultaat én kwaliteit staat bij jou hoog in het vaandel. Dit vraagt een stukje flexibiliteit en het kunnen prioriteren. Tot slot ben je initiatiefrijk. Je schroomt niet om aan te geven waar er processen verbeterd kunnen worden en komt met innovatieve ideeën.

Verder heb je:

  • een afgeronde HBO opleiding;
  • 4 jaar werkervaring als kwaliteitsmedewerker binnen het sociaal domein;
  • kennis van de systemen Mens Centraal en GWS
  • kennis van de Jeugdwet, Wmo en PGB.

Wat we vragen:

Wat biedt DPA Professionals jou?

Werken bij DPA betekent dat jij de mogelijkheid hebt om bij verschillende gemeenten te werken. Loopt jouw opdracht bijna af? Dan gaan wij op tijd op zoek naar een nieuwe opdracht! Kies jij voor DPA als volgende carrièrestap dan kies jij als professional voor meer uitdagingen, afwisseling, persoonlijke groei, leuke collega’s en persoonlijke aandacht. We bieden je zowel vakgerichte opleidingen als gespecialiseerde en praktische trainingen zodat je jezelf kunt blijven ontwikkelen. Ook organiseren wij regelmatig leuke evenementen waar je als professional kennis kan maken met DPA. Daarnaast de mogelijkheid hebt om jouw netwerk uit te breiden.

Voor wat hoort wat, dus naast bakken met kennis, flexibele werktijden (afhankelijk van de gemeente), persoonlijke aandacht, een vertrouwd gevoel en leerzame opdrachten bij verschillende gemeentes krijg je van ons ook:

  • een salaris passend bij de kennis en ervaring die je meeneemt;
  • een pensioenregeling, waarvan de opbouw start zodra je DPA Group een half jaar versterkt;
  • reiskostenvergoeding of een leaseauto, afhankelijk van de opdracht en gemeente waar je aan de slag gaat;
  • 25 vakantiedagen;
  • een groot studiebudget, zodat jij alle kneepjes van het vak kunt leren via onze DPA Academy en zelfstudie.

Werk je als ZZP’er? Ook dan kun je bij DPA aan de slag!

Over DPA:

DPA verbindt professionals aan tijdelijke opdrachten en complexe vraagstukken bij toonaangevende organisaties. Van Philips tot Rijksoverheid. Onze 2.000 professionals werken vanuit gespecialiseerde teams, verspreid over Nederland. Met alle ruimte voor persoonlijke en vakinhoudelijke groei. In een organisatie waar je intelligent mag zijn, zonder ingewikkeld te hoeven doen. DPA Group richt zich op de gebieden banking & insurance, engineering & consultancy, finance & control, international, IT, legal, marketing, public en supply chain & procurement.

Bij DPA sociale zekerheid, onderdeel van DPA public, kom je terecht in een klein en vertrouwd team waar de lijnen kort zijn en waar je kunt rekenen op veel persoonlijke aandacht. Dankzij onze landelijke dekking en duurzame relaties met een groot aantal opdrachtgevers, zijn wij in staat om je afwisselende opdrachten aan te bieden. Daarnaast investeren wij graag in jouw persoonlijke ontwikkeling en het verfrissen van vakinhoudelijke kennis. Denk hierbij aan coaching, trainingen, workshops, competence centers, kennisplatforms en onze DPA Academy.

Improve your performance

Nieuwsgierig geworden, maar wil je eerst meer informatie? Nasima beantwoordt al je vragen via nasima.boumediani@dpa.nl of 06 – 53 72 31 01.

Weet je het zeker? Solliciteer dan direct via de solliciteer-knop.

Vacature type:
Categorie: Project / Program Management
Ervaring: Full-time